-->

4 mar 2014

Pancake Day

Dziś przypada dzień "naleśnika" czyli Pancake Day (Shrove Tuesday) w Wielkiej Brytanii. Obchodzi się go na dzień przed rozpoczęciem Wielkiego Postu. 

 Z tej właśnie okazji wczoraj wieczorem smażyłam naleśniczki... W zasadzie to o 22:30, gdyż nie mogłam ich przygotować wcześniej, a chciałam mieć gotowe na rano by móc je zabrać do pracy i zjeść na lunch.
Nie wiem dlaczego,  ale mają tu zwyczaj je zjadać trochę w nietypowej dla mnie formie, a mianowicie polane sokiem z cytryny... ja osobiscie najbardziej lubię ze śmietaną i cukrem, do tego polane na górze troszeczkę czekoladą. 

A Wy jakie lubicie najbardziej?





2 komentarze:

  1. Hej Małgosiu,
    Chciałam tu jako ciekawostkę podać (broń Boże krytykę), że w UK naleśniki trochę inaczej wyglądają. Mianowicie są mniejsze i bardziej puchate i grubsze, podawane na słodko często (bita śmietana/jogurt plus świeże owoce plus miód). A naleśniki takie jak my znamy nazywają się crepes :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu,

      Dziekuje Ci za te ciakawostke :-)

      Wiem, wiem ze wygladaja inaczej od naszych tak samo jak jak amerykanskie, ale ja przygotowalam nasza polska werse na ten dzien, bo u nas w domu je sie w takiej formie ;-)

      W zaszadzie nigdy jeszcze nie robilam angielskiej wersji, ale moze bedzie okazja sprobowac w tym roku :-)

      Pozdrawiam,
      M.

      Usuń